از آنجا که در سازمان ها برقراری ارتباط مشتریان و ارباب رجوعان از طریق تماس تلفنی می باشد لذا در بیشتر موارد نیروی انسانی به تنهایی پاسخگوی این نیاز نبوده و بسیاری از تماس ها به دلیل همین ضعف انسان در کنترل تماس های تلفنی بی جواب خواهند ماند. در حالیکه تماس ها هرکدام می توانند برای آن سازمان یک فرصت تجاری خوب به حساب آیند و از سویی جلب رضایت مشتریان نیز خود عاملیست برای پاسخگویی بهتر مدیران هر سازمان باید حداکثر سعی خود را برای حفظ و از دست ندادن حتی یک تماس داشته باشند.
اینجاست که تلفن گویا به عنوان ابزاری قدرتمند وارد عرصه هر سازمان شده و حجم وسیعی از تماس ها را پاسخگو خواهد بود. بدیهیست که صداها در این میان نقش کلیدی خواهند داشت. بنابراین داشتن صداهای خوب و باکیفیت از اهمیت ویژه ای در این سیستم برخوردار خواهد بود.
در سیستم های تلفن گویا صدا ها را می توان به چند دسته تقسیم نمود:
صداهای داده ای: این داده ها می توانند داده های : عددی ، حرفی باشند. داده های عددی مثل 1 ، 2 ، 3 ، 4 ، 2.5 ، 1000 تومان و… صداهایی از این قبیل. داده های حرفی مثل: الف، ب، پ ، و… که شامل حروف و کلمات می باشد. مثالی که از این صدا ها می توان نام برد مثل زمانیست که شما موجودی حساب خود در بانک را از طریق تلفن گویا دریافت می کنید.
صداهای دمو : در این نوع صداها شما در واقع صداهای تکراری خواهید داشتم مثل:
خوش آمدید ، خدا نگهدار ، از تماس شما متشکریم ، برقراری تماس فعلا مقدور نیست ، لطفا برای ارتباط با اپراتور منتظر بمانید و صداهایی از این دست.
صداهای منو: صداهایی که در آن تماس گیرنده می تواند از داخل یک منو با فرد یا سازمان مقابل ارتباط برقرار نماید. مثل:
برای ارتباط با بخش پشتیبانی سازمان کلید 3 را فشار دهید.
برای پرداخت قبوض عدد 5 را بفشارید.
صداهایی که حاوی اطلاعات کامل و توضیحاتی هرچند طولانی باشند. مثل تلفن گویایی که برای یک نمایشگاه اتوموبیل طراحی شده و در آن اطلاعات کامل هر یک از مدل های اتوموبیل ها از داخل یک منو به راحتی قابل فراخوانی و شنیدن باشند.

درصورت تمایل به ارائه خدمات ضبط صداهای تلفن گویا از سوی ما ویا برای ارائه خدماتی دیگر نظیر ارسال نمونه صدای خود و سایر خدمات بیان شده در این سایت اینجا کلیک کنید.